tisdag 27 juli 2010

Mer meck

Nu ligger vi som sagt i Trosa.Gästhamnen är lika full som vanligt. Vi kom hit redan vid 11.30 och då fanns det gått om platser. Skal man till trosa gäller det att komma i tid. Kommer man efter kl 15 är det fullt. Det är inte så djupt inne i hamnen vi gick in mitt i hamnen där körde vi fast i dyn när det var två meter kvar till bryggan. Vi fick backa ut och och prova lite längre ut på bryggan. Där gick det bättre.Men även längre ut så står kölen tryggt i dyn.Hoppas vi kommer ut i morgon

I går kväll tyckte jag att det luktade lite gasol ute i sittbrunnen och stängde därför av gasolen innan jag gick och lade mig. I morse när jag skruvade på gasolen så fanns det ingen gasol kvar. Hm... Jag vet att gaolen inte borde varit slut. När jag skruvade loss gasoltuben så ramlade en trasig o-ring loss. Att köpa en O-ring i Trosa gick inte men däremot kunde jag köpa en helt ny regulator med o-ring för 200kr. Jag har nu bytt till den nya regulatorn, läcktestat och provat den nya regulatorn och allt fungerar okey igen.

När vi skulle in

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar