söndag 24 juli 2011

En blåsig dag

Idag har vi lämnat vår eskaderkompisar och fortsatt själva. De skulle vidare norrut och runda Åland. Vi har lite tajt med tid då vi behöver vara hemma senast torsdag kväll så vi valde att lämna gänget och åka södra vägen som blir några dagar närmare. Idag har vi åkt en kort men intensiv sträcka till Mariehamn. Det har blåst riktigt ordentligt idag.Prognosen sa 10m/s men det har blåst över 14 m/s. Vi vet faktiskt inte riktigt för vindmätaren har pajat. På Lumparna som är ett grunt inlandshav var det riktigt vågot och ett tag tog jag på mig cyklopet när jag stod och styrde för det var som att stå i duchen i den hårda vinden. Jag kände mig nästan som en Volvo ocean race kille. Inne i Mariehamn så hittade vi en plats ganska långt ut det blåste så pass mycket att man inte riktigt vågade gå in mellan båtarna längre in och leta platser. Brevid oss ligger nu Singday som är från grannklubben Trollbäcken. De hade kört över havet idag och haft up åt 16 m/s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar