onsdag 6 juni 2012

Då var det dags att förbereda sig inför Säkerhetsbesiktning

Till helgen är det Sandhamn Open där kan man även få sin båt säkerhetsbesiktigtigad till Gotalnd Runt. Jag brukar göra detta för då blir proceduren enklare på Gotland Runt och det blir bara en enkel incheckning.  I år så blir det ingen havssegling på Sandhamn Open och jag är i valet och kvalet om jag skall ta med livflotten ut till Sandhamn eller ej. Den är rätt tunga att bära på och av båten och vi vill inte ha med den extra vikten när vi kör bankappseglingar. I år blir det nog en ny variant. Vi gör all säkerhetsbesiktning förutom flotten. Då får vi bara visa upp flotten sen när vi kommer till stan inför Gotland runt.



Det är en del att gå igenom som ni kan se nedan. Jag har även gjort en ny stuvplan där jag kompletterat med bordsgenomföringarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar